From: Sage Weil Date: Thu, 29 Apr 2010 23:38:32 +0000 (-0700) Subject: ceph: clean up mount options, ->show_options() X-Git-Tag: v2.6.35-rc1~419^2~25 X-Git-Url: https://bbs.cooldavid.org/git/?a=commitdiff_plain;h=6e19a16ef28aee09dbcbb9f3ff24ac4f439def7d;p=net-next-2.6.git ceph: clean up mount options, ->show_options() Ensure all options are included in /proc/mounts. Some cleanup. Signed-off-by: Sage Weil --- diff --git a/fs/ceph/super.c b/fs/ceph/super.c index b3225bf63f5..34b16cb302f 100644 --- a/fs/ceph/super.c +++ b/fs/ceph/super.c @@ -110,6 +110,34 @@ static int ceph_syncfs(struct super_block *sb, int wait) return 0; } +static int default_congestion_kb(void) +{ + int congestion_kb; + + /* + * Copied from NFS + * + * congestion size, scale with available memory. + * + * 64MB: 8192k + * 128MB: 11585k + * 256MB: 16384k + * 512MB: 23170k + * 1GB: 32768k + * 2GB: 46340k + * 4GB: 65536k + * 8GB: 92681k + * 16GB: 131072k + * + * This allows larger machines to have larger/more transfers. + * Limit the default to 256M + */ + congestion_kb = (16*int_sqrt(totalram_pages)) << (PAGE_SHIFT-10); + if (congestion_kb > 256*1024) + congestion_kb = 256*1024; + + return congestion_kb; +} /** * ceph_show_options - Show mount options in /proc/mounts @@ -135,6 +163,33 @@ static int ceph_show_options(struct seq_file *m, struct vfsmount *mnt) seq_puts(m, ",nocrc"); if (args->flags & CEPH_OPT_NOASYNCREADDIR) seq_puts(m, ",noasyncreaddir"); + + if (args->mount_timeout != CEPH_MOUNT_TIMEOUT_DEFAULT) + seq_printf(m, ",mount_timeout=%d", args->mount_timeout); + if (args->osd_idle_ttl != CEPH_OSD_IDLE_TTL_DEFAULT) + seq_printf(m, ",osd_idle_ttl=%d", args->osd_idle_ttl); + if (args->osd_timeout != CEPH_OSD_TIMEOUT_DEFAULT) + seq_printf(m, ",osdtimeout=%d", args->osd_timeout); + if (args->osd_keepalive_timeout != CEPH_OSD_KEEPALIVE_DEFAULT) + seq_printf(m, ",osdkeepalivetimeout=%d", + args->osd_keepalive_timeout); + if (args->wsize) + seq_printf(m, ",wsize=%d", args->wsize); + if (args->rsize != CEPH_MOUNT_RSIZE_DEFAULT) + seq_printf(m, ",rsize=%d", args->rsize); + if (args->congestion_kb != default_congestion_kb()) + seq_printf(m, ",write_congestion_kb=%d", args->congestion_kb); + if (args->caps_wanted_delay_min != CEPH_CAPS_WANTED_DELAY_MIN_DEFAULT) + seq_printf(m, ",caps_wanted_delay_min=%d", + args->caps_wanted_delay_min); + if (args->caps_wanted_delay_max != CEPH_CAPS_WANTED_DELAY_MAX_DEFAULT) + seq_printf(m, ",caps_wanted_delay_max=%d", + args->caps_wanted_delay_max); + if (args->cap_release_safety != CEPH_CAP_RELEASE_SAFETY_DEFAULT) + seq_printf(m, ",cap_release_safety=%d", + args->cap_release_safety); + if (args->max_readdir != CEPH_MAX_READDIR_DEFAULT) + seq_printf(m, ",readdir_max_entries=%d", args->max_readdir); if (strcmp(args->snapdir_name, CEPH_SNAPDIRNAME_DEFAULT)) seq_printf(m, ",snapdirname=%s", args->snapdir_name); if (args->name) @@ -158,35 +213,6 @@ static void ceph_inode_init_once(void *foo) inode_init_once(&ci->vfs_inode); } -static int default_congestion_kb(void) -{ - int congestion_kb; - - /* - * Copied from NFS - * - * congestion size, scale with available memory. - * - * 64MB: 8192k - * 128MB: 11585k - * 256MB: 16384k - * 512MB: 23170k - * 1GB: 32768k - * 2GB: 46340k - * 4GB: 65536k - * 8GB: 92681k - * 16GB: 131072k - * - * This allows larger machines to have larger/more transfers. - * Limit the default to 256M - */ - congestion_kb = (16*int_sqrt(totalram_pages)) << (PAGE_SHIFT-10); - if (congestion_kb > 256*1024) - congestion_kb = 256*1024; - - return congestion_kb; -} - static int __init init_caches(void) { ceph_inode_cachep = kmem_cache_create("ceph_inode_info", @@ -305,6 +331,7 @@ enum { Opt_osd_idle_ttl, Opt_caps_wanted_delay_min, Opt_caps_wanted_delay_max, + Opt_cap_release_safety, Opt_readdir_max_entries, Opt_congestion_kb, Opt_last_int, @@ -336,6 +363,7 @@ static match_table_t arg_tokens = { {Opt_osd_idle_ttl, "osd_idle_ttl=%d"}, {Opt_caps_wanted_delay_min, "caps_wanted_delay_min=%d"}, {Opt_caps_wanted_delay_max, "caps_wanted_delay_max=%d"}, + {Opt_cap_release_safety, "cap_release_safety=%d"}, {Opt_readdir_max_entries, "readdir_max_entries=%d"}, {Opt_congestion_kb, "write_congestion_kb=%d"}, /* int args above */ @@ -385,8 +413,8 @@ static struct ceph_mount_args *parse_mount_args(int flags, char *options, args->caps_wanted_delay_max = CEPH_CAPS_WANTED_DELAY_MAX_DEFAULT; args->rsize = CEPH_MOUNT_RSIZE_DEFAULT; args->snapdir_name = kstrdup(CEPH_SNAPDIRNAME_DEFAULT, GFP_KERNEL); - args->cap_release_safety = CEPH_CAPS_PER_RELEASE * 4; - args->max_readdir = 1024; + args->cap_release_safety = CEPH_CAP_RELEASE_SAFETY_DEFAULT; + args->max_readdir = CEPH_MAX_READDIR_DEFAULT; args->congestion_kb = default_congestion_kb(); /* ip1[:port1][,ip2[:port2]...]:/subdir/in/fs */ diff --git a/fs/ceph/super.h b/fs/ceph/super.h index 51b3ff23845..395adc5fceb 100644 --- a/fs/ceph/super.h +++ b/fs/ceph/super.h @@ -52,24 +52,24 @@ struct ceph_mount_args { int sb_flags; + int flags; + struct ceph_fsid fsid; + struct ceph_entity_addr my_addr; int num_mon; struct ceph_entity_addr *mon_addr; - int flags; int mount_timeout; int osd_idle_ttl; - int caps_wanted_delay_min, caps_wanted_delay_max; - struct ceph_fsid fsid; - struct ceph_entity_addr my_addr; + int osd_timeout; + int osd_keepalive_timeout; int wsize; int rsize; /* max readahead */ + int congestion_kb; /* max writeback in flight */ + int caps_wanted_delay_min, caps_wanted_delay_max; + int cap_release_safety; int max_readdir; /* max readdir size */ - int congestion_kb; /* max readdir size */ - int osd_timeout; - int osd_keepalive_timeout; char *snapdir_name; /* default ".snap" */ char *name; char *secret; - int cap_release_safety; }; /* @@ -80,13 +80,13 @@ struct ceph_mount_args { #define CEPH_OSD_KEEPALIVE_DEFAULT 5 #define CEPH_OSD_IDLE_TTL_DEFAULT 60 #define CEPH_MOUNT_RSIZE_DEFAULT (512*1024) /* readahead */ +#define CEPH_MAX_READDIR_DEFAULT 1024 #define CEPH_MSG_MAX_FRONT_LEN (16*1024*1024) #define CEPH_MSG_MAX_DATA_LEN (16*1024*1024) #define CEPH_SNAPDIRNAME_DEFAULT ".snap" #define CEPH_AUTH_NAME_DEFAULT "guest" - /* * Delay telling the MDS we no longer want caps, in case we reopen * the file. Delay a minimum amount of time, even if we send a cap @@ -96,6 +96,7 @@ struct ceph_mount_args { #define CEPH_CAPS_WANTED_DELAY_MIN_DEFAULT 5 /* cap release delay */ #define CEPH_CAPS_WANTED_DELAY_MAX_DEFAULT 60 /* cap release delay */ +#define CEPH_CAP_RELEASE_SAFETY_DEFAULT (CEPH_CAPS_PER_RELEASE * 4) /* mount state */ enum {